Johanne Husted Larsen Viborg Stop fracking

Stop fracking!

Franske Total vil fracke skifergas i Nordjylland og Nordsjælland. Når de borer bliver der pumpet 10-20 mio. liter vand med 50-70 ton kemikalier ned i undergrunden for at frigøre gassen. Disse kemikalier er både hormonforstyrrende, kræft- og allergifremkaldende. Fracking efter skifergas kan medføre forurening af vores rene grundvand, store mængder kemikalieforurenet spildevand og radioaktivt affald. Samtidig vil det være et alvorligt tilbageskridt for klimaet, hvor Danmark ellers er kendt som foregangsland med nogle af verdens mest ambitiøse energi- og klimamålsætninger. Om vi skal producere skifergas i Danmark, er et spørgsmål, der handler om, hvilken fremtid vi ønsker for klimaet og for det danske miljø. Danmark har brug for helte! Og da Superman nok har lidt for travlt til at komme til Danmark, må vi tage sagen i egen hånd. Hver en stemme tæller. Skriv under nu, og vær med til at gøre en forskel.

Underskrifter:
Mål: 50
Periode:
26-04-2015 26-05-2015

Seneste underskrifter

{{don.Name}}
{{don.Message}}
Johanne Husted Larsen
{{don.MessageAnswer}}
Ingen aktivitet på denne side endnu.
Your browser is out-of-date!

Update your browser to view this website correctly. Update my browser now